Сталий розвиток Василькова чи ручне латання дірок?

Депутат Васильківської міської ради Богдан Корчинський

Депутат Васильківської міської ради Богдан Корчинський

У п’ятницю 24 листопада відбулася чергова сесія Васильківської міської ради, під час якої за ініціативи моїх колег депутатів було ухвалено два суперечливих рішення, що направленні на фінансування «депутатської діяльності» та «виборчих округів».

Перший проект рішення був ініційований Сергієм Сергієнко і стосувався доручень виконавчому комітету щодо розробки проекту положення «Про забезпечення депутатської діяльності», який покликаний визначити конкретну суму бюджетних коштів, які можуть бути витрачені за ініціативи депутата на закріплений за ним виборчий округ. Сергій Сергієнко мотивував своє рішення тим, що у цьому році на територію, яка входить в межі його виборчого округу, виділилося менше коштів, ніж на округи інших депутатів. Сергій Олександрович вважає, що його діяльність у такий спосіб обмежується, а тому кошти, що йдуть на благоустрій міста, мають розподілятися однаково на всі виборчі округи.

Другий проект рішення зі схожою назвою був розроблений Тетяною Омельченко, та має на меті здійснити пропорційний розподіл коштів передбачений міською програмою «Турбота», а це сума понад 2 млн.грн. у рік, що використовуються на надання матеріальної допомоги малозабезпеченим мешканцям міста. У Тетяни Леонідівни були схожі мотиви із Сергієм Сергієнко: на її думку кошти програма «Турбота» теж розподіляються не рівномірно. Так, на думку депутата, при нинішньому розподілі коштів на матеріальну допомогу, одні мешканці отримують більші суми ніж інші, а депутати мають не рівні можливості у розподілі цих коштів. Навіть було озвучено, що один депутат міської ради за рік може видати 10 актів, а інший – біля 200. Саме щоб унеможливи маніпуляції з бюджетними коштами та забезпечити усім депутатам міської ради однакові можливості щодо допомоги виборцям, пропонувалося розподілити фонд програми «Турбота» пропорційно між усіма депутатами, що на думку Тетяни Омельченко унеможливить маніпуляції та забезпечить рівні умови для кожного депутата міської ради у роботі з малозабезпеченими мешканцями міста.

Процес ухвалення обох проектів рішення проходив у атмосфері «жвавого обговорення». Були емоції, різні думки, а головне – прагнення усіх зробити «як краще», а вийшло «як завжди». В результаті обидва рішення були підтримані 19 голосами «ЗА» із 33 присутніх у залі обранців.

Я був категорично проти обох проектів рішення, хоча повністю розумію прагнення моїх колег взяти під контроль ситуацію в місті. З кожним роком зростає обізнаність депутатів у своїх правах, а з наближенням виборів – і бажання зробити кращими вулиці міста, по яким ми обиралися у раду. Однак, на мою думку, розбудова міста має відбуватися по-іншому.

Можна багато критикувати нашу каденцію, але не можна приховати той факт, що багато з депутатів за два роки діяльності значно підвищили свій професійний рівень та навички. Це видно і по виступам, і по ініціативам, які виносяться на сесію. І я радію з цього , бо ми скоро дійдемо до головного, що треба зробити для нашого міста – Стратегії сталого соціально-економічного та культурного розвитку міста Василькова. Але все по порядку.

Чому я проти пропорційного розділу коштів між депутатськими округами чи чіткого визначення суми коштів, яку кожен депутат може використати для допомоги мешканців закріплених за ним округів?

По-перше, відповідно законодавства у міста Василькова немає депутатських округів, усі депутати обиралися по єдиному багатомандатному округу в межах міста Василькова. Саме тому немає окремих вулиць депутатів чи округів, весь нинішній поділ міста на округи носить виключно формальний характер і має на меті наблизити депутата територіально до його виборців, щоб люди, які потребують від депутата складання довідки чи акту обстеження, не шукали депутатів по всьому місту, а зверталися до того, хто мешкає поруч та більш обізнаний в ситуації на території. У той же час депутат місцевої ради повинен працювати з виборцями усього міста, а не лише свого виборчого кутка.

По-друге, якщо ми будемо розбудовувати місто не маючи усієї картинки та стратегічного бачення розвитку території на роки у перед, ми навіть за 100 років не наведемо у міському комунальному господарстві лад. Не можна будувати будинок без проекту. Уявіть, якби багатоповерхівку будували одночасно усі власники квартир, але окремо один від одного, скільки б часу знадобилося на будівництво такого будинку? А про гіпотетичну якість такого житла навіть мовчу…

Я не хочу, щоб Васильків перетворився у такий довгобуд. Я хочу жити у місті, яке живе та розвивається за перспективним планом, а сформувати цей документ мають саме мешканці Василькова. Не мер чи депутат має формувати стратегію розвитку міста, а його мешканці, влада ж є має лише втілювати бачення мешканців у життя.

Саме тому, на моє переконання, не варто депутатам перетягувати ковдру повноважень на себе. Потрібно навпаки віддати повноваження мешканцям Василькова. Люди мають активніше залучатися у життя міста, і не лише емоційними постами у ФБ.

Вже майже рік у мешканців є можливість вносити проекти рішень міської ради в порядку місцевої ініціативи, для цього потрібно зібрати лише 33 підписи жителів міста.

Крім того, запрацював сервіс електронних петицій, який передбачає обов’язковий розгляд такого звернення владою міста, якщо його підтримає 100 осіб.

І головне – зараз готується проект положення «Про бюджет участі міста Василькова», який дасть можливість мешканцям міста Василькова самим визначати, на які проекти та заходи будуть використанні кошти бюджету міста Василькова.

Не потрібно забувати, що сьогодні депутат місцевої ради наділений достатніми повноваженнями для здійснення своїх повноважень та вирішення пороблених питань окремих територій міста.

Для цього є такий інструмент як депутатське звернення – викладена в письмовій формі пропозиція депутата до посадових осіб, керівників підприємств, установ і організацій здійснити певні дії, дати офіційне роз’яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції.

Інше питання, на скільки ефективно працює цей інструмент сьогодні у міській раді…

Тому, можливо, варто посилити контроль за виконанням депутатських звернень? Адже проблему краще вирішувати, коли знайти причину і боротися з її виникненням, а не постійно ліквідовувати наслідки.

Отже, на мою думку, сьогодні у Василькові є всі можливості для того, щоб мешканці особисто або через депутатів піднімали та вирішували нагальні проблеми території, на якій живуть. У той же час, нажаль, відсутнє стратегічне бачення, яким шляхом повинно розвиватися місто на довгу перспективу.

З огляду на те, що обидва рішення були підтримані міською радою, і можливо у новому році депутати отримають можливість використовувати частину бюджетних коштів для розбудови «своїх» округів, я, в свою чергу, обіцяю теж використати гроші на потреби мого виборчого округу – міста Василькова.

Зараз я активно займаюся підготовкою до розробки Стратегії сталого соціально-економічного та культурного розвитку міста Василькова. А отже ці кошти дуже знадобляться для реалізації цього важливого для міста проекту.

Депутат Васильківської міської ради Богдан Корчинський.


Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити свій коментар вКонтакті


Залишити свій коментар Facebook



Залишити коментар

Где лучше обмен wmb на wmz