Створюється Васильківська об’єднана громада

Мешканці села Мар'янівка  голосують за об'єднання з Васильковом

Мешканці села Мар’янівка голосують за об’єднання з містом Васильковом

Добровільне об’єднання територіальних громад передбачається провести у відповідності до спеціального Закону і до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
На початок липня цього року проекти перспективних планів формування територій громад були розроблені Київською обласною державною адміністрацією. Київська область, де 25 районів, 13 міст обласного значення, 13 міст районного значення, 30 селищ міського типу, 605 сільських рад та 1126 сільських населених пунктів, планує створити на їхній основі 45 об’єднаних територіальних громад.

Згідно перспективного плану, розробленого Київською облдержадміністрацією пропонується створити у межах міста Василькова та Васильківського району дві об’єднанні громади: селищну з центром в смт Гребінки та міську з центром у місті Василькові. Варто зазначити, що пропозиція Київської облдержадміністрації найбільше відповідає вимогам закону, а також Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, розробленої Урядом.

Перспективний план Київської ОДА передбачає створення двох громад: Васильківської та Гребінківської

Перспективний план Київської ОДА передбачає створення двох громад: Васильківської та Гребінківської

Володимир Удовиченко

Володимир Удовиченко

«Перспективний план розробляла Київська обласна державна адміністрація з урахуванням того, щоб у регіоні не залишалося неспроможних громад: таких, чиї органи місцевого самоврядування не мають власного ресурсного забезпечення, достатнього для виконання повноважень. Крім того, слід забезпечувати доступність найважливіших послуг — швидкої допомоги, правопорядку, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які потрібно надавати протягом 30 хвилин. Це і передбачає географічний підхід, згідно з яким відстань територій, що обслуговуватимуться, не має перевищувати 20 км (у виняткових випадках – 25 км)», – зазначає керівник офісу реформ Київщини Володимир Удовиченко.

У місті Василькові вже розпочали процес об’єднання. Міський голова Сергій Сабов запропонував усім населеним пунктам Васильківського району об’єднатися у територіальну громаду з адміністративним центром у місті Василькові.

У Василькові пропонують  об'єднати усі громаду в одну - з центром у Василькові

У Василькові пропонують об’єднати усі громаду в одну – з центром у місті  Василькові

«Ми створили робочу групу з питань підготовки та напрацювання документів щодо створення на базі Васильківської міської ради об’єднаної міської територіальної громади. Почали з того, що направили пропозиції про об’єднання до всіх сільських та селищних рад Васильківського району. На мою думку, сьогодні ми маємо унікальний шанс зберегти Васильківщину єдиною у нинішніх її адміністративних межах.

Сергій Сабов

Сергій Сабов

 Саме для цього я вніс пропозицію до всіх територіальних громад Васильківщини, і тепер саме від сільських та селищних голів залежить, чи дотримаються вони букви закону щодо проведення консультацій з громадськістю з цього важливого питання. Тепер протягом 30 днів мають відбутися громадські слухання стосовно розгляду нашої пропозиції. Ми чекаємо від наших партнерів сільських та селищних представників для включення їх у робочу групу, щоб ми могли спільно напрацювати перспективний план розвитку території майбутньої громади. Лише після цього жителі зможуть побачити переваги та недоліки, зможуть оцінити перспективи такого об’єднання. Я б хотів, щоб виключно мешканці вирішували долю майбутніх громад. Звісно, для цього вони мають отримати достовірну інформацію щодо реформи. Але сьогодні все, на жаль, відбувається навпаки- людям доносять лише негативну сторону, а про переваги намагаються замовчувати», – наголосив міський голова Сергій Сабов.

Інше бачення мають у Васильківській райдержадміністрації та найбільших селищних радах району. Зокрема пропонується створити чотири громади: міську з центром у Василькові, а також три селищні – Гребінківську, Глевахівську та Калинівську об’єднанні громади. Незважаючи на те, що така позиція районної влади йде врозріз з баченнями Уряду, сьогодні районні чиновники активно намагаються лобіювати свої напрацювання. В Київському офісі реформ хоч і не заперечують щодо такого сценарію, але прямо натякають на безперспективність ідеї створювати окремо від міста Василькова Калинівську та Глевахіську селищні громади. Головний аргумент полягає в тому, що ці селища не мають належної інфраструктури, зокрема відсутні адміністративні будівлі, лікарні, міліція та ще багато іншого. Існує також варіант, згідно якого на базі Калинівки та Глевахи буде утворено одну Калинівсько-Глевахівську селищну громаду. На думку керівника офісу реформ Київщини Володимира Удовиченка, така адміністративно-територіальна одиниця може мати певну перспективу, враховуючи її близьке розташування до міста Києва.

Керівництво Васильківського району пропонує створити чотири громади

Керівництво Васильківського району пропонує створити чотири громади

Тим часом у селі Мар’янівка місцева громада одною з перших вирішила приєднатися до Василькова. На громадських слуханнях більшість з присутніх проголосувала за об’єднання із центром у Василькові.

Збори громади села Мар'янівка

Громадські слухання в  селі Мар’янівка Васильківського району

«У Мар’янівці люди випередили навіть нашу ініціативу, ми ще не встигли надіслати їм пропозицію від Василькова, а нас вже запросили на збори. Як виявилося, справа у тому, що місцева громада отримала пропозицію про об’єднання від селища Гребінки, а така перспектива не влаштовує мешканців села, і тому жителі зробили вибір на користь Василькова. Виступаючи перед людьми, я закликав їх не поспішати з вибором, потрібно розглянути усі пропозиції, врахувати всі плюси й мінуси. На мою думку, найбільшу перспективу матимуть ті населені пункти, які увійдуть до складу майбутньої Васильківської міської об’єднаної територіальної громади, адже лише у Василькові є належна інфраструктура: будівлі лікарні, міліції, прокуратури та суду, пожежна частина, а також інші адміністративні будівлі. А головне, що при новому бюджетному законодавстві лише Васильківська громада зможе належним чином забезпечити фінансову стабільність місцевого розвитку.  

Богдан Корчинський

Богдан Корчинський

Справа в тому, що в об’єднану громаду до відповідного бюджету буде зараховуватись 60% від податку на доходи фізичних осіб, сплаченого на території громади. Сьогодні цей показник сягає лише 25%. З усіх громад Васильківщини лише місто Васильків може похвалитися значними надходженням цього податку, а тому і об’єднання сіл та селищ з центром у Василькові буде значним позитивним явищем для жителів цих населених пунктів. У свою чергу місто отримає додаткові земельні та кадрові ресурси, що дасть можливість нашим населеним пунктам розвиватися. Важливо розуміти, що основний етап об’єднання відбудеться вже після жовтневих виборів, сьогодні ми лише напрацьовуємо нормативну базу, готуємо розрахунки та план перспективного розвитку. І лише після цього люди будуть вирішувати, об’єднуватися нашим громадам чи ні», – підсумував керівник робочої групи з питань реформи, начальник юридичного відділу міської ради Богдан Корчинський.

Важливою для мешканців Василькова вважають реформу в місцевому осередку партії «Солідарність» Блок Петра Порошенка. Про це говорили на установчих зборах осередку, що відбулися в червні цього року.

Тітко

Михайло Тітко

«Ми маємо підійти до цього питання комплексно та ефективно використати європейський досвід, забезпечити належне та раціональне впровадження Закону “Про добровільне об’єднання територіальних громад”, а також методики реформування населених пунктів і утворення територіальних громад. Адже від результату реформи залежать, чи буде спроможною влада майбутньої об’єднаної громади забезпечити людей якісними соціальними і адміністративними послугами. Тому сьогодні дуже багато залежить від результатів підготовчої роботи. Ми маємо унікальний шанс передбачити у плані перспективного розвитку майбутньої громади будівництво нових доріг, об’єктів соціальної інфраструктури: шкіл, дитячих садочків, спортивних майданчиків. Люди мають побачити переваги такого об’єдання та реальні механізми втілення цих задумів у життя. З огляду на це, підготовча робота є дуже важливою, а тому до цього процесу має долучитись не тільки міська влада, а й представники з сільких та селищних рад. Зі свого боку ми будемо долучати до цієї роботи провідних експертів та фахівців», – зазначив голова міського осередку партії «Солідарність» БПП» Михайло Тітко.

Читайте: У Василькові створено місцевий осередок Партії «Солідарність» – Блок Петра Порошенка

Місцеві правозахисники також наголошують на тому, що люди отримають значну користь від такого об’єднання, а їхні населені пункти – можливість для соціально-економічного розвитку. Про правові механізми здійснення реформи місцевого самоврядування розповів адвокат Дмитро Турчин, пояснюючи, які переваги та недоліки Закону про об’єднання громад. За його словами, головним чинником добровільного об’єднання громад має стати взаємна вигода. Так, договори про співпрацю між громадами можуть передбачати спільне управління ресурсами та створення спільних комунальних структур для вирішення проблем жителів громад.

Дмитро Турчин

Дмитро Турчин

«Багато запитань також викликає норма Закону щодо обрання старост поселень прямими виборами і надання їм статусу службовця місцевого самоврядування. Адже у майбутньому це може викликати суперечності між обраними – головою громади та старостами, а також між старостами та депутатами, обраними в цих поселеннях. Безумовно вказаний закон має і ряд переваг. Зокрема, передбачається, що громади будуть одержувати фінансову підтримку у вигляді субвенції на формування інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку об‘єднаної територіальної громади. Однак, в даній ситуації багато залежить від того, як попрацює робоча група під час підготовки перспективного плану, адже можуть бути недостатньо враховані інтереси та пропозиції територіальних громад. Переконаний, що проведення даної реформи потребує належної організації роботи із залученням кваліфікованих спеціалістів», – зауважив Дмитро Турчин.

Можна вважати, що юридичний старт реформи відбувся. Тепер необхідно забезпечити інституційну та інформаційну її спроможність. Адже сьогодні не лише від влади, але і від громадськості залежить успіх реалізації започаткованих в Україні змін.


Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити свій коментар вКонтакті


Залишити свій коментар Facebook



Залишити коментар

Где лучше обмен wmb на wmz