У Василькові розпочато реформу адміністративних послуг

adminposlugyДвома найбільшими проблемами у Василькові в сфері адміністративних послуг на сьогодні є складність процедури отримання таких послуг  і довготривалість строків їх виконання. Саме це,  на нашу думку, змушує і громадян, і бізнес вдаватись до корупції і обходити закон, щоб задовольнити свої життєві потреби.

З метою вирішення вказаних проблем 8 липня 2014 року рішенням 56-ї сесії міської ради було створено «Центр надання адміністративних послуг апарату виконавчого комітету міськради». Перші такі офіси в державі запрацювали у містах Вінниця та Івано-Франківськ. Сьогодні Васильків став одним із них.

«Перш за все  Центр  покликаний забезпечити прозоре надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам через адміністратора шляхом взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг. У приміщенні виконавчого комітету  по вул. Соборна, 56 для жителів  Василькова працюватиме інтегрований офіс за принципом «єдиного вікна», коли в одному місці громадянам надаватимуться різноманітні адміністративні послуги.  Відтепер достатньо звернутися з заявою до нас у Центр, а подальшим  спілкуванням  з чиновниками  будуть опікуватися наші фахівці», – розповідає начальник установи Юлія Косенюк.

Міський голова Сергій Сабов

Сергій Сабов

«Реформа ця важлива, і на моє переконання  вона реалізується в пергу чергу для зручності громадян.  Ми прагнемо  змінити всю систему обслуговування громадян», – зазначає міський голова Сергій Сабов. Відтак мер переконаний – контролювати ефективність цього міського проекту має громадськість. «Представники громадських організації мають робити моніторинг, стежити за тим, як витрачаються кошти на діяльність Центру, досліджувати, чи дійсно він покращує якість і зручність надання послуг, допомагати владі реалізовувати спільні проекти, наприклад, з розробки процедури оцінювання якості надання адміністративних послуг населенню»,– зазначив міський голова.

Сьогодні у Василькові розвиток адміністративних послуг триває паралельно з розвитком системи електронного врядування. Зокрема Сергій Сабов наголосив, що більшість європейських країн йшли саме таким шляхом – починаючи з Центрів надання адміністративних послуг і поступово переходячи до обслуговування споживачів через інтернет. «На сьогодні розробляється абсолютно новий сайт міської ради, де роботі з населенням буде відведено цілий розділ, вже зараз на місцевому інтернет-порталі «Vasilkov.info» започатковано рубрику «Мер Василькова - on-line», крім того, кожен громадянин може звернутися до мене особисто через мою персональну сторінку в соціальній мережі «facebook»Досвід європейського союзу такий, що нині зміщується акцент до надання електронних послуг. Це швидше і набагато дешевше. Але об’єктивно цей процес – еволюційний і займе багато років. Адже відсоток людей, які користуються інтернетом, у нашому місті ще дуже малий. І доки організація системи електронного врядування триватиме, неможливо думати про цілісну систему електронних послуг», – підсумував міський голова.

Читайте : У Василькові з’явиться безкоштовний Wi-Fi

Богдан Корчинський

Богдан Корчинський

До цього часу причиною найбільш значущих проблем сфери адміністративних послуг була  розпорошеність офісів з їх надання, обмеженість і незручність для громадян «прийомних годин», брак інформації про послуги, нечемність в обслуговуванні. «Споживачів дуже дратували черги до органів влади, перекладання на них обов’язків зі збирання довідок і погоджень, – зазначає радник міського голови Богдан Корчинський, – Тобто громадяни у нас виконували  роль кур’єрів органів влади, роблячи те, що в європейських  державах чиновники виконують самостійно». Експерт переконаний у тому, що неефективна система надання адмінпослуг лише погіршує імідж міста. «Достатньо великий бюрократичний апарат, який обслуговував видачу різноманітних довідок, витягів, виписок тощо псував життя не лише споживачеві, але й формував образ такого собі чиновницького монстра. Тож кому гірше було від такого «обслуговування» – населенню чи міській владі – питання неоднозначне», –  вважає Богдан Корчинський.

Читайте :  Доручення новому меру Василькова

Про те, яку оцінку якості надання адміністративних послуг дає населення, розповіла директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна. Вона зазначила, що з кожним роком росте кількість людей, які звертаються до органів влади по певні адміністративні послуги. «Якщо раніше це число становило 36%, то на сьогодні таких вже 47,5%. Ця тенденція лише породжує складнощі у спілкуванні між громадянами та чиновниками, адже при цьому кількість чиновників, які працюють з населенням, не зростає», – зауважила соціолог.

Ірина Бекешкіна

Ірина Бекешкіна

«Як показують наші дослідження, 32% громадян вважають якість надання адміністративних послуг в Україні (одержання паспортів, довідок, виписок, справо, тощо) поганою, 33% – задовільною, і лише 12% – доброю. Причому найбільше у процесі спілкування з державою людей не влаштовують черги (23%), відсутність чітких поясненьщодо усіх обставин справи та потрібних документів (17%), тяганина з розглядом справи (17%). Жодних негативних елементів в отриманні послуг не побачили 21% » – розповіла Ірина Бекешкіна.

Крім того, соціолог засвідчила, що за останні 12 місяців 11% населення давали хабарі за надання адміністративних послуг. Причому, згідно з даними опитування, ініціатива «конверту» виходить здебільшого від громадян. 35% вважають, що «так простіше і вигідніше вирішити проблему», 26,3% вважають хабарництво нормою нашого життя, а 19,4% дають хабарі тому, що від них цього вимагають чиновники. Ще 6,9% респондентів дають хабарі тому, що самі не можуть розібратися в українському законодавстві, а 4,2% – тому, що хочуть отримати те, що за законом їм не належить.

Чи зможе дана ініціатива міської влади подолати корупцію та бюрократизм, реально покращуючи  якість надання адміністративних послуг населенню, покаже лише час, а оцінку роботи чиновникам дадуть самі городяни.


Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити свій коментар вКонтакті


Залишити свій коментар Facebook



Залишити коментар

Где лучше обмен wmb на wmz