Хто більше заробив у мерії Василькова за 2016 рік?

Працівники виконавчих органів Васильківської міської ради

Працівники виконавчих органів Васильківської міської ради

Завершився період звітності службовців міської ради про свої доходи за минулий 2016 рік. Інформацію про доходи посадовців  редакція газети отримала за допомогою Єдиного державного реєстру декларацій Національного агентства з питань запобігання корупції. Варто відзначити, що станом на 1 травня 2017 року всі посадові особи виконавчих органів Васильківської міської ради оприлюднили інформацію про доходи отримані у 2016 році. 
Розпочнемо з керівництва міської ради. Згідно закону про службу в органах місцевого самоврядування, зарплатня міського голови, його заступника і керуючого справами виконкому складається із посадових окладів, надбавок та премій, що встановлюється міською радою на відповідний рік. Посадовий оклад міського голови – 3578,00 грн. на місяць, першого заступника міського голови – 3219,00 грн. на місяць, посадові оклади інших заступників, секретаря ради та керуючого справами виконавчого комітету однакові і складають 3219, 00 гривень на місяць.

Засідання виконавчого комітету Васильківської міської ради

Засідання виконавчого комітету Васильківської міської ради

Заробітна плата Васильківського міського голови Володимира Сабадаша у 2016 році склала 82 тисячі  471 гривень. Більше міського голови у минулому році заробив його перший заступник Сергій Прунцев, заробітна платня якого за рік склала 120 тисяч 682 гривні.  Більше ніж Прунцев та Сабадаш отримала у 2016 році заступник міського голови з гуманітарних питань Ірина Майстер, її зарплатня становила 132 тисячі 993 гривні. На 5,5 тисяч більше ніж Майстер заробила секретар міської ради Оксана Перінська, яка за 2016 рік задекларувала 138 тисяч 221 гривню зарплатні. Ну і нарешті, найбільшу заробітну плату за 2016 рік серед посадовців міської ради задекларувала керуючий справами міськвиконкому Світлана Борковська, заробітна плата якої за минулий рік склала 160 тисяч 452 гривні.

Начальники відділів та управлінь – хто живе, а хто бідує? 

Наступною керівною ланкою виконавчих органів міської ради є начальники структурних підрозділів. Саме на цю категорію працівників припадає найбільше навантаження та відповідальності. Адже ці посадові особи є проміжною ланкою між працівником відділу/управління та керівництвом міста. Саме від їх професійності та компетентності залежить якість надання адміністративних послуг мешканцям міста, планування та наповнення бюджету, та нагляд за дотриманням законності.

Найбільше за своїх колег у 2016 році заробила начальник фінансового управління Тамара Степаненко, дохід якої становив 101 тисячу 811 гривень. Варто відзначити, що Тамара Василівна заробляє більше ніж міський голова Володимир Сабадаш. Менше ніж Степаненко, але на 10 тисяч більше міського голови у 2016 році заробила начальник управління соціального захисту Людмила Бурсова, її зарплатня склала 91 тисячу 821 гривню. Начальник відділу бухгалтерського обліку Олена Гординська у 2016 році отримала 81 тисячу 257 гривень заробітної платні.

Решта керівників виконавчих органів ради у 2016 році отримали значно менше своїх колег.  П’ятеро керівників задекларували близько 70 тисяч гривень доходу від зарплатні. Серед них начальник служби у справах сім’ї дітей та молоді Володимир Гаркавенко (71293 грн.), начальник відділу ведення державного реєстру виборців Лариса Горкуненко (70746 грн.), начальник відділу з питань реєстрації місця проживання Людмила Воронова (70665 грн.), начальник управління з питань економіки та власності Леонід Перепелиця (70405 грн.), начальник відділу культури Галина Ларіна (70125 грн.).

66 та 64 тисяч та зарплати отримали  начальник відділу з питань надзвичайних ситуацій Олександр Сокур (66539 грн.) та начальник відділу містобудування та архітектури Олександр Швець (64876 ), відповідно.

Начальник організаційного відділу виконкому Юлія Бойко заробила 61 тисячу 137 гривень, а її колега, начальник управління юридичного забезпечення Богдан Корчинський, 60 тисяч 813 гривень.

Однаково, по 57490 гривень, отримали у 2016 році начальник апарату міської ради Юлія Мартиненко та начальник міського ЦНАПу Тетяна Гайдаєнко. На п’ять тисяч менше заробила начальник відділу освіти Лілія Козак (54776 грн.).

Дохід за 2016 рік начальника відділу кадрів Лариси Іванової становив 51 тисячу 919 гривень.

За неповний рік роботи начальник відділу ДАБК Олена Литвин заробила 46281 гривень.

Найбільш соціально-незахищеним серед керівників виконавчих органів виявилася начальник відділу молоді та спорту Евеліна Березанська, яка отримала за рік роботи 42 тисячі 241 гривню.

Працівники виконавчих органів міської ради на загальноміську суботнику

Працівники виконавчих органів міської ради на загальноміську суботнику

Лише поверхове ознайомлення із сумами, виплаченими керівникам у виконавчих органах в минулому році, наводить на думку, що кошти фонду оплати праці посадовців міської ради використовуються не пропорційно. Порівнюючи зарплатню Тамари Степаненко (101 тис. грн.) та Евеліни Березанської (42 тис. грн.), ми бачимо, що різниця у доходах окремих керівників сягає понад двісті відсотків. Дуже схоже на дискримінацію.

Абсурдною виглядає ситуація не лише з оплатою праці керівників виконавчих органів. Як виявилося, звичайною практикою є ситуація, коли головний спеціаліст відділу чи управління заробляє більше, ніж його керівник. Наприклад, начальник відділу кадрів за рік заробляє на 10 тисяч менше ніж його підлеглий.

Стосовно головних спеціалістів відділів та управлінь, то їхній посадовий оклад становить 1723 гривні,  річна заробітна платня  у 2016 році склала від 40 до 60 тисяч  гривень.

Порушенням гарантованого Конституцією принципу на рівноправність у праці назвав ситуацію з зарплатнею посадовців міської ради начальник управління юридичного забезпечення Богдан Корчинський. Зокрема на свої сторінці в мережі фейсбук він зазначив:

“Статтею 24 Конституції України та статтями 2, 2і КЗпП України гарантується рівноправність у праці й зайнятості, заборона дискримінації в праці. Це принципи, на яких базується трудове законодавство, однак працюючи вже майже два роки керівником юридичної служби у Васильківській міській раді, я весь час піднімаю перед керівництвом питання щодо виконання цих принципів. На жаль, поки все марно.”

правона прац.ю

Редакція газети вирішила розібратися, чому одні посадовці міської ради отримують вдвічі більше своїх колег, хоча працюють на рівнозначних посадах і виконують приблизно рівний об’єм роботи.

Заробітна плата керівників виконавчих органів ради формується за таким же принципом, що і у міського голови та його заступників. Загальна сума зарплатні складається із посадового окладу, який становить 1800 гривень, надбавки за особливі досягнення у праці – 50%, яка встановлюється на початку бюджетного року та складає 50 відсотків від посадового окладу, надбавки за вислугу років – від 5 до 40%, а також щомісячного преміювання.

Редакції вдалося отримати частину розпорядчих документів виконкому міської ради про преміювання керівників виконавчих органів міської ради. І саме тут ми виявили ряд зловживань, які, на нашу думку, слугували дискримінації в оплаті праці посадовців міської ради.

Преміювання працівників відбувається розпорядженнями міського голови, розпорядження про преміювання працівників виконавчого комітету готує відділ бухгалтерського обліку та відділ кадрів. В той же час, розпорядження про преміювання працівників фінансового управління та управління соціального захисту населення готують керівники цих управлінь. І, як виявилося, у той час, коли максимальне преміювання одних керівників не перевищує 100 відсотків, начальник управління фінансів Степаненко Т.В. та начальник управління соціального захисту населення Бурсова Л.П., приховуючи це від інших, виписували собі премії понад 150 відсотків. Варто зазначити, що на відповідних розпорядженнях відсутні підписи інших посадових осіб, віза яких на всіх розпорядженнях є обов’язковою. Зокрема, відсутній підпис начальника управління юридичного забезпечення Корчинського Б.І., якого ми і попросили прокоментувати цю ситуацію.

ЄС: Богдане Івановичу, чому Вашого підпису немає на розпорядженнях про преміювання працівників фінансового управління та соціального захисту населення?

Начальник управління юридичного забезпечення Богдан Корчинський

Начальник управління юридичного забезпечення Богдан Корчинський

Б.К.: Мого підпису там немає, бо зі мною ці розпорядження ніхто не погоджував. Все це робиться в обхід юридичного управління, хоча регламентом виконавчого комітету передбачено, що візування всіх розпоряджень міського голови начальником юридичного управління є обов’язковим. Це не перший випадок, коли сумнівні розпорядчі документи розробляються та приймаються за моєю спиною. Щодо розпоряджень про преміювання, то, на мою думку, це шокуюче неподобство з елементами конфлікту інтересів, яке дискредитує владу.

ЄС: Ваш допис у фейсбуці про право на працю та її гідно оплату доволі резонансний, невже ситуація настільки критична, що справа дійшла до соціальної мережі? 

Б.К.: Більшість працівників Васильківської міської ради сьогодні на межі виживання, зараз ми всі віднесені до категорії малозабезпечених громадян, майже кожен отримує субсидії на комунальні послуги. Сьогодні на 3 чи 4 тисячі гривень неможливо забезпечити родину речами першої необхідності, тому це питання потрібно вирішувати негайно. Стосовно мого управління, то ситуація ще гірша – у нас велика плинність висококваліфікованих юристів. За неповних два роки, що я працюю керівником, від нас пішло 5 працівників, – це найбіліша плинність кадрів серед усіх виконавчих органів міської ради. Ярослав Кривша пішов в адвокатуру, Вікторія Бень викладає юриспруденцію в академії Прокуратури, Інна Ахрамєєва пішла працювати в центральний апарат національної поліції. Всі ці люди були висококваліфікованими юристами, однак вимушені були звільнитися, бо не могли прогодувати себе і свої родини. Сьогодні юристи відіграють провідну роль в системі управління містом, тільки за 2015 та 2016 роки працівники юридичного управління стягнули до бюджету міста більше двох мільйонів гривень. У цьому році за позовами міської ради вже відкрито десятки судових проваджень на загальну суму близько 5 мільйонів гривень, це все стосується пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста. Ці втрати міського бюджету почали накопичуватися  з 2012 року, і сьогодні загальна сума перевищує 10 мільйонів гривень. Наше управління працює, щоб повернути ці кошти в бюджет міста. І в цей час платити юристам міської ради по 3 чи 4 тисячі гривень на місяць це просто знущання на спеціалістом, який 5 років здобував вищу освіту, отримував практичний досвід, працюючи в державній чи бізнес сфері, а зараз вирішив принести користь своєму місту. На сьогоднішній день юристи сільських та селищних рад отримують по 10 – 12 тисяч гривень на місяць, і це при тому, що вони працюють не повний день, а лише ведуть певні справи. Очевидно, що в районі більше цінують правників, ніж у нас. Скажу більше: в сільських та селищних радах преміювання простих працівників щомісячно відбувається на рівні 300 відсотків, у нас – максимум 100%. Це в той час, коли бюджет вже третій рік поспіль перевиконується на 140-150 відсотків. Якщо ситуація не зміниться, на жаль, я та більшість працівників мого управління напишуть заяви про звільнення та підуть працювати у приватні фірми та корпорації, бо на таких фахівців завжди великий попит.”

Як з’ясувалося, ситуація із заробітною платнею працівників виконавчих органів непокоїть також і депутатів Васильківської міської ради, які у більшості своїй виступають за збільшення фонду оплати праці. Вже майже рік вони не можуть змусити начальника фінансового управління підготувати відповідний проект рішення та винести його розгляд постійної комісії. Однак, після оприлюднення доходів за 2016 рік стало зрозуміло, чому керівника фінансового управління заробітна платня непокоїть значно менше, ніж інших працівників міської ради та депутатів.

На останок слід зазначити, що проект рішення щодо збільшення оплати праці посадовців мерії вже готовий і буде внесений на розгляд чергової сесії міської ради. Про це редакцію “Європейського суспільства” повідомив один із депутатів Васильківської міської ради.

Депутати Васильківської міської ради 7 скликання

Депутати Васильківської міської ради 7 скликання під час сесійного засідання

На думку редакції, низький рівень заробітної плати посадових осіб лише сприяє збільшенню плинності кадрів, відтоку високопрофесійних кадрів у недержавний сектор, неформальній зайнятості та штучному зниженню вартості людського капіталу, що негативно впливає на мотивацію до праці, а отже, і на якість виконання службових завдань. Тому закликаємо депутатів міської ради скористатися своїми повноваженнями та зробити муніципальну службу на лише престижною, а ще й гідно оплачуваною та високопрофесійною.

 


Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити свій коментар вКонтакті


Залишити свій коментар Facebook



Залишити коментар

Где лучше обмен wmb на wmz